Termékeink nemzedékek óta védik és gyógyítják a sebeket. Azonban nagyon is tudatában vagyunk az egyre sokasodó környezetvédelmi és társadalmi kihívásoknak, melyekkel a világnak manapság szembe kell néznie. Mindannyiunknak kötelességünk – és a világcégekre ez különösen érvényes –,  hogy élhető jövőt biztosítsunk gyermekeinknek és unokáinknak.  Amilyen ma a bolygónk, olyan lesz holnap a jövőnk.

 Ebben a cikkben kifejtjük, mennyire fontos számunkra a fenntarthatóság, és bemutatjuk eddigi eredményeinket, valamint azokat az ambiciózus jövőbeli célokat, melyek eléréséért eltökélten dolgozunk.Termékeink nemzedékek óta védik és gyógyítják a sebeket. Azonban nagyon is tudatában vagyunk az egyre sokasodó környezetvédelmi és társadalmi kihívásoknak, melyekkel a világnak manapság szembe kell néznie. Mindannyiunknak kötelességünk – és a világcégekre ez különösen érvényes –,  hogy élhető jövőt biztosítsunk gyermekeinknek és unokáinknak.  Amilyen ma a bolygónk, olyan lesz holnap a jövőnk.

Mit jelent a fenntarthatóság a Hansaplast számára?

Elkötelezettségünk, hogy hatékony tettekkel segítsük a fenntarthatóságot, a bennünket vezérlő elvekben gyökerezik. Anyacégünk, a Beiersdorf GONDOSKODÁS A BŐRÁPOLÁSON TÚL Fenntarthatósági Programja az ENSZ Fenntartható fejlesztési céljain, valamint az ENSZ Globális Megállapodása tíz fő pontján alapul. A környezetre, a fogyasztókra és a társadalomra összpontosítunk, és folyamatosan keressük az új megoldásokat, melyekkel termékeinket fenntarthatóbbá tehetjük.

Az újabb fejlesztések és innovációk lehetővé tették számunkra, hogy olyan gyökeres változásokat vezessünk be, melyeknek jelentős környezetvédelmi hatásuk van. Noha vállalati fenntarthatósági kezdeményezéseink közül néhány csak egy-egy szűk területen érinti a környezetvédelmet, fenntarthatósági programunk céljai között szerepel a fenntarthatóságot szolgáló társadalmi gyakorlat támogatása is. Fáradhatatlanul dolgozunk azért, hogy munkatársaink, a termelési folyamat bármely szakaszában vegyenek is részt, megkapják azt a tiszteletet és elismerést, amelyet megérdemelnek, és azokat a jogokat, melyek megilletik őket. Elkötelezettek vagyunk továbbá egy olyan befogadó társadalom építése mellett, amelyben mindenki számára van hely.

Picture of a palm plantation
Vissza az oldal tetejére

Fontos lépéseket teszünk, hogy termékeink és csomagolásaink még fenntarthatóbbak legyenek

Mi, a Hansaplastnál már eddig is nagy lépéseket tettünk termékeink, csomagolásaink és tevékenységünk fenntarthatóságának növelése érdekében. Azonban tudjuk, hogy még nagy út áll előttünk: további intezkedésekre van szükség, mégpedig sürgősen. Az alábbiakban összefoglaljuk eddig elért eredményeinket, a következő évekre vonatkozó kötelezettségvállalásainkat, valamint jövőbeli céljainkat.

A Beiersdorf cég részeként 2012 és 2019 között…

  • 41%-kal csökkentettük az energiával összefüggő CO2-kibocsátást a termékek gyártása során,
  • elértük, hogy eladásainknak legalább 55%-át olyan termékek teszik ki, melyeknek javítottuk a környezeti hatásait, és
  • 2019-től kezdődően a villanyenergia 100%-át megújuló forrásokból szerezzük be.
A stream runs through a palm plantation
Mi, a Hansaplastnál arra törekszünk, hogy fenntarthatóbbá tegyük a jövőt – a környezet, a társadalom és fogyasztóink számára egyaránt.

A Hansaplast az új, könnyebb kartondobozok bevezetésével évente 106 tonna papírt takarít meg – ez 18 felnőtt afrikai elefánt súlyának felel meg –, és ezeket a dobozokat már maximálisan környezetbarát módon tervezték. Ráadásul minden papír és karton 100%-ban FSC minősítésű.
Ezenkívül műanyagmentessé tettük a sebtapaszok tasakjait, és ezzel a változtatással évente 83 tonna műanyagot takarítunk meg. Ez a mennyiség annyi, mint egy sebtapaszokból készített tapaszcsík, mely 13,5x körbeéri a földet.

Eddigi eredményeinkre építve elköteleztük magunkat több olyan cél megvalósítása mellett, melyek a körforgásos gazdaság koncepcióját erősítik

  •  Anyavállalatunk, a Beiersdorf célul tűzte ki, hogy 2025-ig legalább 30%-ra növeli az újrahasznosított műanyag felhasználását a műanyag   csomagolások gyártásakor.  
  • 2025-re minden termékcsomagolásunk újratölthető, újrafelhasználható vagy újrahasznosítható lesz.
  • 2025-re minden termékünk mentes lesz az állati eredetű (ADM) anyagoktól, a mikroműanyagoktól, az ásványolajtól, a keromettől, a colantól és a fluorokarbontól.

Noha sürgős szükség van kézzelfogható, azonnali cselekvésre, azokat a környezetvédelmi problémákat, melyekkel most szembenézünk, nem lehet egyik napról a másikra megszüntetni. Évtizedeken át tartó erőfeszítésekre és hosszú távú jövőképre van szükség. Hosszabb távon az alábbi célokat tűztük magunk elé:

  •  30%-os csökenés a gyártási folyamattal összefüggő kibocsátás terén,
  •  30%-os hulladékcsökkentés a tevékenységek során,
  •  50%-os csökkenés a fosszilis alapú, szűz műanyagok felhasználásában.
Vissza az oldal tetejére

GONDOSKODÁS A BŐRÁPOLÁSON TÚL Fenntarthatósági Program

A Hansaplast egy bőr és sebápápolással foglalkozó világméretű cég, a Beiersdorf része, mely globálisan közelíti meg a fenntarthatóság kérdését. Ennek következtében a fenntarthatóság mélyen gyökerezik vállalati kultúránkban, központi elemként van jelen a döntéshozatalfolyamatában – és 2020-tól kezdve már a Beiersdorf C.A.R.E.+ vállalati stratégiájának is szerves része.

A Beiersdorf GONDOSKODÁS A BŐRÁPOLÁSON TÚL Fenntarthatósági Programja három fő témakörre összpontosít: a környezetre, a társadalomra és a fogyasztókra. A témakörökön belül hét kiemelt területet határoztunk meg azzal a céllal, hogy erőfeszítéseinket ezekre fogjuk összpontosítani. A kiemelt fontosságú területek a következők

Környezet

  • Klímapozitív jövő
  • Az erőforrások teljes körforgása
  • Fenntartható földhasználat
  • Regenerálódó vízi környezet

Társadalom

  • Dolgozóink – tevékenységünk minden területén
  • Befogadó társadalom

Fogyasztók

  • A fogyasztók egészsége és jó lelki közérzete

A következő években ezeket a témaköröket és kiemelt területeket fogjuk fejleszteni. Olyan célokat határozunk meg, melyek konkrét formát adnak szándékainknak és segítenek mérhetővé tenni az elért haladást. Lelkesebbek és elszántabbak vagyunk, mint valaha; tenni szeretnénk ezért a kulcsfontosságú célért, és vállalatként globális méretekben is hozzá kívánunk járulni a pozitív változáshoz.

 
Vissza az oldal tetejére